<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://whitebarley.com

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
WHITE BARLEY: Haruman Dan Madu

Jun 07, 2017

Haruman Dan Madu


Di suatu petang di dalam komuter....

Tiba-tiba hp berbunyi..
Panggilan dari En Johan (bukan nama sebenar) rupanya.

En Johan : Assalamualaikum
Saya : Waalaikumsalam

En Johan: Fidah, sekarang dah bulan puasa.
Saya : Jadi??...
En Johan : Air freshener dengan madu I mana? Dah nak raya haji balik ni?..

Haha...sorry la En Johan..



Nota: En Johan ada memesan haruman dan madu masa saya ke Mekah tahun lalu. Cuma saya tak sempat lagi nak menghantar dan dia sendiri pun tak sempat nak berjumpa saya untuk mengambil barangan tersebut.

En Johan : Hari tu, I nak datang rumah, you  kata ....nak balik rumah mak mertua lah, rumah tak ada air lah.....So, sekarang macam mana?
Saya : Apa kata you datang office I ambik barang tu. Tempat kerja you dengan office I bukannya jauh sangat.
En Johan : Ala..mana sempat
Saya : Abih tu...macam mana ni?



Perbualan terhenti di situ kerana talian telefon terputus.

Tiba-tiba telefon berbunyi lagi.

En Johan :  Dah kenapa dengan telefon you?
Saya : Tak ada line. Komuter masuk gua....:D:D
En Johan : I cabar you cerita pasal I ni masuk kat 'whitebarley'. Cerita macam-macam kat blog. Barang I pun tak sempat hantar.
Saya : Setakat nak up date dalam blog, tak ada hal punya. Esok jugak I hapdet..
En Johan : Ok lah. Selamat berbuka puasa.
Saya : Selamat berbuka puasa. Kirim salam kat Huda (wife).




Nota kaki:
Kepada En Johan, silalah buat arrangement macam mana nak ambik barang-barang tu.
----------------------------------------------

Seletah membaca artikel di atas, Encik Johan menghubungi saya.

En Johan : Lagi satu pasal kurma. Kat rumah you ada kurma lagi tak?
Saya : Ada
En Johan : Kurma apa? Ajwa? Mariam? Ambar?
Saya : Bukan. Kurma Yusuf Taiyoob...:D




Sekian. Wassalam.

Label:

5 Ulasan:

Di 6/07/2017 04:21:00 PTG, Blogger mrhanafi berkata...

Wah..best juga cerita..

Encik Johan hensem ke

hahahaha

 
Di 6/08/2017 11:15:00 PTG, Blogger WhiteBarley berkata...

Jawapan subjektif ni Bro HB :)

 
Di 6/09/2017 04:08:00 PTG, Blogger dear anies berkata...

hahaha mcm2

 
Di 6/15/2017 06:44:00 PTG, Blogger Khir Khalid berkata...

Power of blogging hehee.. yusof taiyoob tu pun mmg power :D

 
Di 9/30/2017 05:11:00 PG, Blogger WhiteBarley berkata...

Among the most popular name kalau bulan pose

 

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama