September 18, 2017

Bedak Cap Nyonya


Assalamualaikum.

Pernah tak korang tengok bedak ni?
Semalam...masa jalan-jalan di kedai sekitar rumah, terjumpa pulak dengan bedak ni. Ada lagi rupanya kat pasaran.

Masa zaman kecik-kecik dulu, manalah reti nak beli bedak avon, maybelline, innisfree bagai. Jadi bedak ni lah yang ditepek kat muka...haha.

Kalau tak tepek bedak ni, akak guna bedak telkum cuticura ("bedak cuticura siapa ni?") atau bedak zaitun (gunakan tanpa was-was). Saya duduk kat kampung, tak jumpa bedak glamer2 yang lain.

Tapi bedak ni senang pecah. Silap-silap boleh berterabur kat lantai....Lepas tu confirm kena marah dengan arwah mak. #nostalgia

Korang pulak, masa kecik-kecik dulu, guna bedak apa?

Sekian. Wassalam.

#fidahshah
#whitebarley
#bedakcapnyonya


10 ulasan:

  1. BEDAK NYONYA NI CATIK JUGA DIPAKAI MNGHALUSKN KULIT WAJAH

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu tak. Dah berpuluh tahun bertahan di pasaran, mesti ramai yang suka.

      Padam
  2. Ingat sangat! Bedak ni opah saya pakai. Balik kampung mesti jumpa bedak ni. Ada lagi jual rupanya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada lagi. Lama betul bedak ni bertahan.

      Padam
  3. mesti ahkak still maintain jeliter kann smpi skrg ., hehe2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Beza siket aje dengan nealopak...😅😅

      Padam
  4. Hihi....ha a bedak ni dengan bedak Zaiton mmg femes zaman kecik dulu kan...

    BalasPadam
  5. suka bedak ni jugak..tapi kurang sesuai kalau kulit kering. selalu guna yang putih, cairkan jadi bedak sejuk

    BalasPadam

Google+ Followers

Pengikut