May 20, 2017

Nostalgia Kopi O Kampung Pengkalan Raja

Assalamualaikum

Kopi O Kampung 

Kopi bukan sebarang kopi
Kopi dari Pengkalan Raja
Kalau beli bungkus ikat tepi
Straw air jangan lupa :)

Kebetulan Abang saya balik ke Pontian dan singgah ke gerai ni. Dapatlah dia belanja gambar
..haha (sabar aje lah).

Kopi ni memang sedap. Masa kecik-kecik dulu selalu jugak pergi gerai ni.
Sebenarnya ada banyak kenangan saya dekat kampung Pengkalan Raja dan juga di Pekan Nanas, Pontian.




Berbalik pada cerita kopi O Kampung. Rasanya memang best. Asli. Rasa kopi sebenar.
Sesuai sangat kalau nak minum lepas makan nasi goreng macam kat gambar tu.

Kalau nak dapatkan kopi O Kampung ni, boleh contact nombor yang ada digambar atau datang saja ke gerai Za & Za. Lokasinya di jalan besar antara bandar Pontian ke Pekan Nanas


Gerai Za&Za, Kampung Pengkalan Raja


Selamat mengopi...
Sekian. Wassalam.




18 comments:

  1. SEDAPNYA LOPI KAMPUNG DH LAMA XMINUM KOPI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul Kak..saya pun suka kopi kampung

      Delete
  2. dah dekat sgt kampong wak nih., tapi kopi o kureng sikit ., ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ntah2 Wak ni org kampung sebelah aje

      Delete
  3. ammvoii byk kenangan kat kampong pengkalan raja erk ., hehe2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenangan main masak2 dengan piah, leha, nini, sarah, ina.....

      Delete
  4. JM pun suka kopi O..kalau turun Pontian leh cari

    ReplyDelete
  5. Dengar cerita pon dah terbayang keenakkannya...walaupun bunda bukan pengopi sangat...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ni memang suka kopi..jom la try Bunda

      Delete
  6. oo mesti sedap betul ni. teringin pulak nak try

    ReplyDelete
  7. sy cuma tau kopi cap televisyen n cap tupai je... eh lg 1 cap motosikal ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anies...kopi kapal api dan kopi hang tuah dilupa jangan... :)

      Delete
  8. Aduhhh tetiba pulak nak buat air kopi dah.
    Kopi kat rumah ni, kopi 434 je FS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asalkan kopi..memang best Mak. yang penting 'air tangan' sapa yang buat..hihi

      Delete
  9. Kopi kampung mmg best.. minim bnyk pun tak pening kepala mcm sesetengah kopi import.. best2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tau tak pe..
      "Belilah Barangan Buatan Malaysia"

      Delete

Google+ Followers

Followers