May 06, 2016

Waktu Terbaik Untuk Berdoa


Sabda Rasulullah SAW:

"Barang siapa mahu supaya doanya dikabulkan ketika dalam kesempitan, hendaklah dia banyak berdoa ketika dalam kesenangan"

"Mohonlah kepada Allah keampunan serta kesejahteraan. Sesungguhnya kurniaan yang terbaik untuk seseorang itu selepas mendapat keyakinan hidup adalah kesejahteraan hidup"

-Hadis Riwayat Tarmizi

Sekian. Wassalam.


28 comments:

  1. BILA SHT LUPA PULA NK BERDOA YA...RUGI TU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peringatan utk saya supaya sentiasa berdoa

      Delete
  2. Berdoa ni bukannya susah kan FS tp kekadang tu pun terleka....huhu.... Namanya manusia, benda senang pun jadi susah...

    ReplyDelete
  3. no 3 tuh mba bener O the day of jumuah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari Jumaat adalah hari yg sangat baik untuk terus berdoa.

      Delete
  4. Selalu nya macam tu lah, waktu susah baru nak berdoa...bila senang alpa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin itu fitrah manusia agaknya Bunda

      Delete
  5. sekarang dalam sedikit kesulitan la pulak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moga dimudahkan segala urusan

      Delete
    2. aamiin...in shaa Allah itu adalah perkara biasa dalam hidup ini

      Delete
  6. syukran..mengharap pd Allah swt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengan berdoa, kita serahkan segala harapan pada Allah

      Delete
  7. Betul tu Kak Fida..Jangan waktu susah je ingat Allah..Waktu senang pun kena ingat..Boleh jadi, senang susah itu adalah ujian dari Allah.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Susah dan senang datangnya dari Allah. Pasti ada hikmahnya

      Delete
  8. Berdoalah... Allah pasti mengkabulkannya... doa itu senjata mukmin... kita mesti yakin sepenuhnya kepadaNya... subhanallah walhamdulillah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berdoalah...kerana doa itu senjata mukmin. Itu satu pengharapan yang khusus

      Delete
  9. untung sapa selalu berdoa kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Raihanah. Mungkin akan dapat detik yang sangat makbul doanya.

      Delete
    2. mudah2an dapat kita detik yang makbul tu

      Delete
  10. Jangan penah letih untuk berdoa...
    Kukuhkan hubungan dengan Pencipta,
    mudah2an rezeki datang waktu tak terduga
    Amiinnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Jangan pernah penat berdoa. Cepat atau lambat terkabulnya permintaan, pasti ada hikmahnya. Allah maha mengetahui.

      Delete
  11. sekarang ni musim hujan diwaktu petang bawa ke mlm . saya mmg ambil kesempatan utk berdoa hajat penting ...

    ReplyDelete
  12. doa, usaha dan tawakal. perkongsian yg bagus kak =) btw salam kenal, saye singgah n follow sini :)

    ReplyDelete
  13. Subhanallah. Saya jadi tau kapan waktu terbaik untuk berdoa. Btw, saya pun baru main ke sini. Ini kunjungan pertama saya ke blog luar negeri. Salam, saya dari Indonesia.

    ReplyDelete
  14. yg no 5 tu mulai mlm ni kena amalkan...

    ReplyDelete

Google+ Followers

Followers