April 20, 2016

WW#7 Pandangan Kita Berbeza


Apa yang kita lihat tak semestinya sama dengan apa yang orang lain nampak.

Kita adalah unik. Setiap orang pastinya mempunyai pandangan dan perspektif yang berbeza bila melihat sesuatu. Apa yang penting, kita saling menghormati dan tidak mudah 'menghukum' orang berdasarkan apa yang kita lihat sahaja.

**Hanya sebagai peringatan untuk diri sendiri.

Sekian. Wassalam.

Pic: geologypage


19 ulasan:

  1. benar tu fidah apa yg serasi utk kita xsemestinya bgitu bagi yg lain cuma kita perlukan persamaan pandangan yg menyeluruh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu Kak. Setiap orang pasti ada pandangannya yang tersendiri.

      Padam
  2. lebih menarik kalau kita perbanyakkan sudut pandang... untuk kefahaman yang lebih tentang sesuatu perkara

    BalasPadam
    Balasan
    1. memandang dari pelbagai sudut dan aspek, boleh membuat kita lebih memahami.

      Padam
    2. Padin, kotak komen tak keluar lah kat blog sana :)

      Padam
  3. Susah untuk berpikir positif terlebih dahulu ketika ada something yang mengganggu :|

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu Zee...kalau sudah ada pengalaman buruk, pastinya akan mengganggu perspektif kita tentang sesuatu

      Padam
  4. betul tu fidah, sebab tu jangan perkecilkan pandangan orang lain. kan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Seharusnya di 'consider' juga pandangan dan pendapat orang lain. siapa tahu, ideanya lebih baik

      Padam
  5. Balasan
    1. Ya, seharusnya mengambil juga pandangan orang lain sebelum membuat sesuatu supaya informasinya lebih menyeluruh

      Padam
  6. syukran, peringatan pd saya jg..

    BalasPadam
  7. Tengok benda yang sama namun melihat dari perspektif yg berbeza2... itulah manusia kan... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul...lain orang, lain pendapatnya walau tentang perkara yang sama..

      Padam
  8. kita melihat sesuatu bersandarkan cara berfikir...jika berfikiran negatif maka negatiflah bentuk cara pandangan kita

    BalasPadam
  9. Iya, apa yang kita pandang unik
    Belum tentu orang lain menilai cantik
    Walaupun bernilai baik...

    BalasPadam
  10. Ohhh....ini mmg selalu berlaku ni...nak memanjang sangka yg baik baik pun tak boleh jugak kan FS... so ikut keadaanlah...

    BalasPadam
  11. Betul tu kak fida. Setuju. Yang penting mindset kita kena selalu positive. In Shaa Allah.

    BalasPadam

Google+ Followers

Pengikut