Januari 10, 2016

Mawar Tepi Jendela


Assalamualaikum

Inilah aktiviti Akak pagi ni...beriya beli beberapa pokok bunga mawar untuk diletakkan di tepi tingkap bilik.
Moga rupa paras dan aromanya akan menyerikan bilik ini.
Yang paling penting, moga pokok ini membesar dengan sihat dan panjang umur...aamiin.

Sebenarnya, saya masih mencari pokok bunga mawar berwarna merah dan putih yang saiznya lebih kurang macam yang ada kat gambar tu. Kalau dapat yang warna unggu (baca : purple) lagi baik. Mak cik penjual bunga tu tadi kata, ada bunga mawar warna purple, tapi sebab dia ada 1 pokok aje, dia tak jual.

Ok. Itu saja update hari ini.
Wassalam.


36 ulasan:

  1. wah cantiknya kalau rajin potong batangnya n semai lagi...caranya buang kulit pangkal setengah inc n semai dlm tanah padat...mudah tumbuhnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kena belajar dgn Kak PI ni..kalau pasal pokok & bunga. Tanam rose ni pun sebab teruja dgn gambar2 kat blog Kak PI hari tu.

      Padam
  2. Akupun suka mawar
    Wanginya sulit pudar
    Seperti yang ada digampar
    Senantiasa buat jendela segar...

    BalasPadam
  3. mawar putih sangat cantik.. kalau ada la..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baru jumpa petang tadi. Alhamdulillah. Dah ada dlm koleksi :)

      Padam
  4. Update sangat simpel ya......sesimpel bunganya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya..saya memang suka artikel yg simple :)

      Padam
  5. saya, kalau bab tanam menanam ni memang hancur lebur hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baru nak belajar juga nih. Harap2, panjanglah umur pokok2 tu :D

      Padam
  6. Cantik bunga mawar.. Tapi aiza kalau menanam takde seni.. Hehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun suka mawar...hehe
      Segar dan romamtik gitew :D

      Padam
  7. Dulu kalau Zumal tanam mesti tak hidup. Hehe ^-^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Beli pokok yg dah siap berbunga aje...hihi

      Padam
    2. Dah siap prepare tempat, tunggu nak beli pokok pula ^-^

      Padam
  8. Wah cantikknye. Tpai kate org bunga ni susah nak jaga. Tp mmg sedap mata memandang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun baru2 nK cuba ni tasha..moga menjadi lah pokok2 nih..
      Tapi memang suka sangat tgk bunga2 tu

      Padam
  9. suka mawar putih...belum pernah tengok lg mawar kaler purple..rare tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun baru tau ada mawar purple..mesti cantik kan

      Padam
  10. Assalamu'alaikum Fidah.. ape kabar? lama tak kesini..
    semangat berblog merundum giler.. ni baru cuba nak pupuk balik.. Nurul pun suka bunga mawar tapi malasnye tu lebih skit.. hahaa.. ok2, akan cuba rajin 2016 ni :p

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam Nurul. Selamat bersiaran.
      Alhamdulillah. Khabar baik.
      Moga lebih suksess berblogging thn 2016 nih.

      Padam
  11. masya Allah, cantik sangat bunga mawarnya.. full color.
    Request .. black rose :)

    Semoga bertahan hingga bunganya beranak-pinak.
    Menyejukkan mata jika dipandang, harum mewangi.

    Penghuni rumahnya pun rasa indah, bahagia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah...i love all colours. Cuma yang warna merah saya belum jumpa.
      Moga jadi penyeri tingkap bilik saya, ditambah lagi dengan aromanya yang wangi.

      Padam
  12. menambah indah pemandangan lingkungan sekitar rumah

    BalasPadam
  13. sungguh indah sekali mawarnya bu:)

    BalasPadam
  14. Senabg tak jaga bunga ros ni FS. Dapat kat mak, takut cepat mati jer bunga ni hihi

    BalasPadam
  15. Antara fungsi mawar yg saya baru tau ialah, ia mampu menyerap aura negatif sekelilingnya. So kalau mawar tu mati bila ditanam bermakna gelombang negatif bnyk di situ... bela yg baru... kalau mati lagi.. bela lagi yg baru sampai ia subur. Maknanya gelombang negatif tu dah di nuteralkan.. (sains tu).. :D

    BalasPadam

Google+ Followers

Pengikut