January 08, 2016

Bukan Kentang Biasa

Assalamualaikum
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.


Semalam, kami mencuba pula kentang unggu sebenar (baca: real purple potato).

Seperti salted sweet potato, kentang unggu ini juga diberikan perisa garam. Cuma saya terfikir, kalau dicampurkan dengan perisa-perisa lain mungkin juga menarik. Contohnya kari, tomyam, cili hijau, cheese, BBQ dan sebagainya.. :)

Rupa paras dan packaging nya memang cantik - mungkin juga salah satu tarikan untuk produk ini.

Sekian. Wassalam.



25 comments:

  1. Ternyata bukan cuma ubi aja yang warna ungu kentang juga ternyata ada yang warna ungu ya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entahlah...saya saya macam ubi nih..hihi
      Thanks Zee

      Delete
  2. assalam...menarik idea fidah tu boleh cuba berbisnis pula ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bestnya kalau saya ada business sendiri..moga impian menjadi nyata...aamiin

      Delete
  3. sy suka yg ungu ni satu lg yg oren jakun sggh ms memula tgk dulu hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rupanya ada banyak adik beradik dan kaum kerabat dia..hihi

      Delete
  4. Replies
    1. Mungkin bukan kentang sebenar..tapi tanaman yang termasuk juga dalam keluarga ubi dan kentang :D

      Delete
  5. belum pernah beli lah Fid..unik nampak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun beru pertama kali beli, Cikgu. Ok jugak rasanya.
      Thanks

      Delete
  6. kentang sangat girih ya bu, selain itu potato juga terbuat dari kentang, saya sangat suka dan sering makan potato bu :)

    ReplyDelete
  7. nampak sedap tu fidah.. menarik warna ungu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saja nak rasa. Sbb nampak lain dr yg lain.

      Delete
  8. Aku selama ini taunya singkong sama terong yang ungu :D ternyata ada ya.. kentang ungu,,
    jadi pengen nyobain..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entahlah..saya rasa dia mungkin termasuk dlm keluarga ubi..atau mungkin adik beradik singkong..hihi




      Delete
  9. mcm keledek la pulak., hehe2 sedap tuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya 'ngap' aje. Ntah2..memang keledek..haha
      Nama glamer..potato :D

      Delete
  10. Belum pernah tengok produk nie kat Perlis

    ReplyDelete
  11. kentang kacukan keledek kot..belum pernah jumpa lagi..

    ReplyDelete
  12. selalunya nampak keledek ungu ... rasanya mcm kentang juga ke ...

    ReplyDelete
  13. Ha'aalah FS....cantik packaging dia....Teringat pulak Lavender....ungu putih gitu...
    Sedap tak?

    ReplyDelete
  14. Dah rasa juga cuma kurang berminatlah.. ttp suka kentang yg biasa tu. Tak taulah lidah n tekak ni dah nak tua kot... :D

    ReplyDelete

Google+ Followers

Followers