December 02, 2015

Tambang Komuter Naik


Assalamualaikum

Begitulah rupa tiket komuter yang saya dapat setelah membayar tambang komuter pagi tadi.

Seperti yang diumumkan, tambang komuter dinaikkan mulai 2 Disember 2015. Dengan itu tambang komuter saya untuk ke tempat kerja juga telah naik sebanyak 40.5% dari RM7.40 kepada RM10.40 (perjalanan 2 hala).

Inilah yang dinamakan 'Janji Ditepati' atau 'Memenuhi Janji'.

Sekian. Wassalam.


30 comments:

  1. tinggi kenaikannya tu...rasanya mcm xberbaloi gi kerja kalau duitnya hbs byr tambang komuter saja...tapi beban hidup sekeling pinggang kan fidah..n lubang2nya sentiasa tertutup n terbuka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Begitulah nasib rakyat Malaysia...hidup dibelenggu dengan perbelanjaan yang tidak munasabah :(

      Delete
  2. byk kenaikan tambang keretapi tu mak kann., huhu2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah..melampau harganya. Kalau dekat, dah lama naik basikal.

      Delete
  3. wah, berarti kalo naik tambang komuter nya bisa menjadi beban juga ya mb bagi masyarakat :( emmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu MM. Menjadi sangat membebankan untuk rakyat..kasihan :(

      Delete
  4. 10 henggit sehari + lunch = hujung bln tak de baki gaji ... huhuhuuu . sedih tu .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah...macam mana nak beli handbag LV nih..hihi

      Delete
  5. rakyat marhaen yg menanggung bebannya..'rakyat didahulukan'..bertambah stress duduk di Lembah Klang ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang stress...sabar aje lah. Komplen banyak2 nanti di suruh duduk kat bulan..hoho

      Delete
  6. Kasihan Fidah..terpaksa membayar harga kehidupan yang mahal demi kemakmuran negara...be postive

    ReplyDelete
  7. Sian kite kan.. Huhuhu.. Semua mahal..

    ReplyDelete
  8. Kerajaan suruh gunakan perkhidmatan pengangkutan awam untuk menjimatkan kos sara hidup. Tapi kalau dah naik mana nak jimatnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tau lah...kalau bawak kereta, tol pulak naik harga..errmmmm :(
      Thanks Sani.

      Delete
  9. lari ke sana sini pon
    semua harga naik.. aduhai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang kata.."kalau x suka, jangan duduk mesia"...hihi :D
      Thanks Padin

      Delete
    2. main lagu awan pilu sekali......

      Delete
    3. Mahal ooi..nak bayar Ning Baizura :D

      Delete
  10. terbc kisah smlm yg menyayat hati...semua dah dibuat...tp kenapa tambang naik begitu mendadak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah macam menumpang di negara sendiri nampaknya.. :(

      Delete
  11. Dulu Barang Naik, sekarang Bala Negara..:(

    ReplyDelete
  12. kalau menang jugak next PRU mungkin undian dari makhluk ghaib hahaha

    ReplyDelete
  13. Tulah.....semua pun naik. Nak tak nak kena harung jugak.
    Entahlah FS.....janji hape kalau cenggini....

    ReplyDelete
  14. hishhh ntahlah! macam2 nak di naikkan.. makin terbeban dgn kos sara hidup...

    ReplyDelete
  15. Semuanya seperti memang mengena kita, kita tak ada pilihan dah...

    ReplyDelete
  16. Semua naik... hujan je yg turun...

    ReplyDelete

Google+ Followers

Followers