November 05, 2015

Diet Ala Kak Fiffy


Hidangan nasi bariyani kambing masa lunch tadi. Ini adalah antara menu pilihan kalau tengah stress.
Makin stress, semakin montel lah akak nampaknya :)

Setimbun nampak nasi tu. Tapi habis..hokey!
Masa makan, memang tak hengat. Bila dah makan, baru rasa macam nak pergi berjogging..alolo..

Apa-apa pun..Syukur dengan segala rezeki dan nikmat yang Allah bagi. Alhamdulillah.


Lepas makan, jangan lupa minum air.

Sekian. Wassalam.


32 comments:

  1. kalu sy pun lupa diet nmpk nasi ni ;-)

    ReplyDelete
  2. lepas makan nasi sedap tu rohat perut dulu baru minum air ya fidah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau makan kat kedai macam tu..x sempat nak tunggu aetengah jam Kak...hihi

      Delete
  3. bila stress kadang tak sedar kita terrr makan banyak..hahaha..
    apa pun syukur pada rezeki Allah... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walau pun stress..Allah tetap bagi rezeki yang melimpah ruah. Alhamdulillah

      Delete
  4. alhamdulilah jika kita masih dapat merasakan nikmatnya makan.
    betapa tersiksaaaa rasanya harus menahan diri sementara terhidang nasi beriyani yang sedaaaap sangat ... aku tidak tahaaan, langsung nyaamm habis :)

    dik Fidah punya resep nasi beriyani?
    saya ingin coba, terimakasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aduhai..resep nya nggak ada Mbak.
      Saya lagi ngintip resep nasi Kabsah kambing di blog sana :D

      Delete
    2. selamat ngintip? hahahah .. smoga pas di rasa lidah yah...
      nasi kabsah, saya sering masak mba Fidah.
      mm hari inipun dah siapkan chicken ...

      Delete
    3. Sebenarnya nasi kabsah adalah kegemaran keluarga saya. Jadi mau coba masak sendiri...
      Di hantar nasi kabsah ayam nya ke sini dong :D

      Delete
  5. Assalamualaikum...singgah jap....

    Nasi beriani kambing tu...dulu suka makan juga....banyak pula tu....
    Sekarang selalu ke Hydramaut dan kedai mamak kalau nak makan macam ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah...sedap tu. Kalau ke Hadramawt saya layan nasi kabsah kambing. Lagi satu tempat feveret kat Restoran Saba'..kat situ mandy lamb dia best..hihi..
      Bila dah cerita pasal makan...eerrmm

      Delete
  6. Adanya santapan nasi bariyani kambing bisa bikin lupa kalau mertua sedang ngelihatin

    Mamamia olala nikmatnya nasi bariyani kambing

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau sudah makan nasi bariyani, siapa lalu pun sudah tak nampak..
      Olala..sedapnya :)

      Delete
  7. hehe..beriani kambing satu!!...makan boleh hilangkan stress..tuk kestabilan hormon..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..betul. Hilang stress kejap kalau makan nasi ni. Cer try :)

      Delete
  8. Diet nya sederhan kali...tapi yg kambing itu...itu bahaya bisa naek kolesteroll..
    btw salam kenal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan sampai terlebih kolestrol ya..bahaya :)

      Delete
  9. aha! diet, sesuatu yang sering dilakukan oleh sebagian pria dan banyak wanita :D

    ReplyDelete
  10. pantesan kak fiffy singset dan sehat ternyata dietnya simpel dan sederhana tapi sangat menyehatkan dong

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah. Rezeki kurniaan Allah. Tinggal nikmati saja :)

      Delete
  11. comel jer diet cmnie... suke22... hihihih :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best...mesti dinikmati. Alasan kukuh untuk makan sedap dan banyak :)

      Delete
  12. sedap tu.. rugi la tak dapat makan kalau tengah diet.. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau saya, tak tolak punya kalau ada nasi bariyani depan mata :D

      Delete
  13. mkn siang x pe..jgn mkn waktu malam mmg cepat tembam mcm JM huhuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masaalahnya..saya ni, siang malam makan..addoiii

      Delete
  14. tak jadi nak diet kalau mcm ni. ahaha

    ReplyDelete
  15. sedap tu ... lupa diet jap ... heheheee

    ReplyDelete
  16. Ni faveret laki ai FS....mak kurang! Tp kalau ada depan mata, bedal jugaklah hihi....

    Tulah kan ....selalu cenggitu, lepas makan baru menyesal huhu...masa makan tak mengingat. Amboi..... air tu pun nampaknya boleh rahan sedap tu hihi

    ReplyDelete

Google+ Followers

Followers